Какво причинява HPV – гинекологично заболяване

Гинекологично заболяване HPV

Какво причинява HPV При мъжете в много редки случаи може да се развие рак на ануса или на пениса. Обикновено при тях се наблюдават кондиломи. Мъжете са преносители на инфекцията.

Инфекции с нискорискови типове ( например тип 6 и 11) могат да причинят доброкачествени или ниско-степенни цервикални клетъчни промени, генитални кондиломи. Високорисковите типове HPV действат като канцерогени в развитието на цервикалния и други видове рак.

Високорисковите типове HPV, включващи тип 16, 18, 31, 33, 35, 39, 45, 51, 52, 56, 58, 59, 68, 69, 73 и 82, могат да предизвикат нискостепенни и високостепенни цервикални клетъчни промени. Високорискови HPV типове се откриват при 99 % от цервикалните карциноми, около 70 % от цервикалните карциноми по света се причиняват от типове 16 и 18. Инфекцията с високорискови типове HPV се счита за необходима, но недостатъчна за развитието на цервикален рак, тъй като много жени с такава инфекция не развиват рак.

Клиничните последици на HPV инфекцията включват цервикален рак, цервикални предракови състояния, други видове карциноми, анални и генитални кондиломи и рецидивираща респираторна папиломатоза.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>