Гинекологичен кабинет - техника и уреди

Профилактичен гинекологичен преглед

Профилактичен гинекологичен преглед е задължителен и необходим:

Профилактичният гинекологичен преглед е от изключително значение за здравната профилактика при всяка жена. Добре е той да се извършва веднъж в годината при всички девойки и жени, които водят полов живот или са над 21-годишна възраст. В зависимост от индивидуалния случай обаче гинекологът може да препоръча на своите пациенти да си правят изследвания в различен интервал от време.

Целта на гинекологичния преглед е да съхранява и подобрява репродуктивното здраве на дамите, както и да открива и да се справя с причините за безплодие, ако има такива. Прегледите помагат на акушер-гинеколога да установи признаци на съществуваща бременност и да открие евентуални предракови, ракови, урогинекологични и възпалителни заболявания.

Добре е да направите профилактичния гинекологичен преглед около седмица-две след менструалния цикъл, тъй като тогава резултатите ще са най-точни. Когато посещавате гинеколога за първи път, се провежда кратък разговор, за да може лекарят да се запознае по-обстойно с физическото състояние на пациента, с неговата сексуална култура и фамилна обремененост. В случай че посещавате един и същ акушер-гинеколог, е необходимо да го уведомите за евентуални промени в състоянието ви, ако са настъпили такива след последното посещение при него.

По време на профилактичния гинекологичен преглед се извършва оглед и палпация на външните и вътрешните полови органи и корема, като често се използват и допълнителни методи за диагностика. Правят се различни изследвания, едно от които е цитонамазката. Взима се материал от шийката на матката с цел да се следи за появата на канцерогенни образувания, рак на маточната шийка, както и да се диагностицира евентуална бактериална вагиноза, инфекция или възпаление.

Профилактичният гинекологичен преглед е от огромно значение за всички жени. Той дава на пациентите спокойствието, че са здрави, и позволява на акушер-гинеколога да направи ранна диагностика на заболявания на половата система, както и да назначи уместно лечение в случаите, когато това е необходимо.